maandag 25 januari 2010

Goeie voornemens

Het nieuwe jaar is alweer een poosje op gang. De twee eerste maanden van het jaar zijn niet echt mijn favoriete maanden in het jaar. Grauwe en grijze januari en februari. Het is heel laat licht en heel vroeg donker, het regent elke dag en het is berekoud. Daar komt ook nog bij dat het geld op is, want iedereen heeft zich gigantisch uitgesloofd om een fantastische Kerst en Nieuwjaar te hebben. Werk is shit, de relaties deugen van geen kanten, veel te veel gevreten tijdens de feestdagen, dus de kilo's zijn er aangevlogen, etc etc. Het is dan ook niet zo gek dat volgens de media hier de twee eerste maanden van het jaar de maanden zijn met het hoogst aantal depressieve mensen.
Daarom snap ik er ook geen snars van dat mensen in deze tijd van het jaar juist besluiten om te stoppen met roken, of te stoppen met drinken, of op dieet te gaan. Waarom zou je je juist in deze donkere maanden van alle deugden in het leven onthouden? Het is al depri genoeg op dit moment en dat is handiger om te vergeten met een paar glaasjes achter je kiezen en een peuk in je mond. Dus hierbij proost ik graag op 2010,neem ik nog lekker een enorme friet met extra veel mayo en steek ik er nog eentje op. Gelukkig Nieuwjaar! En dat het maar snel maart mag worden.

Geen opmerkingen: