maandag 19 juli 2010

Dertig

Ik moet zeggen dat het allemaal erg meeviel, dat dertig worden. Het is nu alweer een poosje geleden voor mij en misschien zijn de herinneringen van die verschrikkelijke dag 10 jaar geleden wat vervaagd, maar ik weet nog wel dat ik er erg tegenop zag. Ik was de ochtend van 11 juli 2000 met geen stok m’n bed uit te krijgen. Het enige waar ik die dag zin in had, was slapen. Slapen, slapen en nog eens slapen. Met  de dekens ver over me heen getrokken. Op een gegeven moment werd dat toch een beetje te heet, want als ik het me nog goed herinner, was de zomer van 2000 nogal zinderend. Maar goed. M’n beste vriendin  E heeft me uiteindelijk toch zo ver gekregen om wat leuks te gaan doen. Dus na een lang bad, en veel gepoeder om de rood gehuilde ogen een beetje weg te werken, heb ik een kek jurkje aangetrokken en zijn we de stad in getogen om wat te gaan eten en drinken. Het is toch nog een erg leuke avond geworden. En de rest van het decennium viel eigenlijk achteraf gezien ook enorm mee. Meer dan mee zelfs. Als ik  nu terugkijk op m’n leven als dertiger en dat vergelijk met m’n leven als twintiger, dan moet ik zeggen dat het eigenlijk veel en veel leuker was. Ik had misschien hier en daar een rimpeltje en een grijs haartje meer, maar ik was zoveel vrijer om te gaan en staan waar ik wilde. I.p.v. rond te moeten komen van een zielig studiebeursje, had ik nu een vet salaris. Dus geen ouwe, afgetrapte gympen meer, maar echte Jimmy Choo’s. I.p.v.een klein kamertje ergens op een ranzige etage in Amsterdam die ik met vijf andere studenten moest delen, had ik nu m’n eigen huis. Een heus huis, met een echte tuin. Helemaal van mij alleen. En m’n liefdesleven werd er ook alleen maar beter op. Behalve oudere mannen, had ik nu ook de keus uit een hele verzameling jongere mannen. Want zeg nou zelf, als twintiger doe je dat niet, want dat wordt toch al snel illegaal. Kortom, dertig worden is zo erg nog niet. Er staat je een fantastische tien jaar te wachten. Over 4 dagen word ik veertig. En ik kan je nu al zeggen: DAT is pas echt verschrikkelijk.

Geen opmerkingen: