donderdag 27 mei 2010

Fitnessclub

Mijn fitnessclub heeft een aparte sportruimte voor dames. Persoonlijk snap ik niet helemaal wat de gedachte hierachter is. Ok, dat heren en dames beide een eigen toilet en kleedkamer hebben, snap ik. Ook al een beetje preutserig, want mijn fitnessclub in Amsterdam had een gemengde kleedruimte. Maar goed, dat is denk ik voor de gemiddelde Engelsman net iets te liberaal. Maar een aparte ruimte met hometrainers en crosstrainers? Ik begrijp er niks van. Mijn fitnessclubgenootjes vinden het heerlijk. Zij vinden het vooral prettig om ongestoord hun sportroutine uit te voeren zonder dat er met geilgevende ogen naar hun achterwerk gekeken wordt. Worden ze een beetje onzeker van. ‘Gewoon lekker, vrouwen onder elkaar.’ Vinden ze. Tja, dacht ik, misschien hebben ze wel gelijk. Want elke keer als ik de sportvloer oploop, kijken alle sportende kerels toch eventjes op. Niet dat ik nou zo’n geweldig lekker wijf ben, maar toch. Meestal trek ik me er niet zo veel van aan en doe gewoon m’n ding. Dus vanochtend besloot ik om eens een kijkje te nemen in de damessportruimte van mijn Virgin Active club. Vol energie liep ik in m’n ouwe oversized T-shirt en vormloze trainingsbroek de zaal in, klaar voor een uurlang ongestoord fitnessplezier met mijn soortgenoten. Maar de onzekerheid schoot me onmiddellijk in de schoenen, want waar ik ook keek, het leek wel of er geen lelijke vrouw te bekennen was. En om het allemaal nog erger te maken, keek elk fotomodelachtig exemplaar me minachtend van top tot teen aan. Ik werd er superonzeker van. Ik klom onhandig op de hometrainer en begon zo stijlvol mogelijk te fietsen. Ik probeerde heftig alle kritische blikken in de spiegel te ontwijken, maar ondanks mijn hardnekkige poging, voelde ik alle ogen in m’n rug branden. Ik voelde ze gewoon denken: “Wat een dikken billen heeft zij. Die mag wel even wat harder fietsen op die hometrainer. En moet je dat sneue outfitje zien. Zeker bij een charityshop gekocht.”Na 15 minuten trok ik het echt niet meer en rende ik snel de kleedkamer weer in. Dit was nog erger dan een jury met Simon Cowell. Wat zijn vrouwen toch ongelooflijk gemeen tegenover elkaar. Ik besloot om nooit meer naar de vrouwenfitness te gaan. Vanaf nu gewoon lekker naar de gemengde zaal. Want als mannen je van top tot teen aankijken, dan is het tenminste omdat ze het uitzicht waarderen.

Geen opmerkingen: